neděle 18. června 2017

Hello Budapest!

Říkala jsem si jestli o tomto zážitku vůbec psát, protože jsem v Budapešti byla už na konci ledna. Nakonec jsem se však rozhodla, že ho přece jen sepíšu. I kdyby jen pro sebe.

Byl to naprosto spontánní výlet. Zkrátka mi večer napsala kamarádka, co bych řekla na Budapešť.
A já odpověděla, že jdu do toho, protože jsem zrovna přemýšlela, že chci být více spontánní.

Do Budapešti jsme vyjely autobusem brzy ráno 29. ledna 2017. Dopoledne se ubytovaly v nejlevnější ubytovně široko daleko, kdy jsme pokoj sdílely s naprosto cizíma chlapama. V tu chvíli jsem myslela že moji kamarádku zabiju, ale už se s tím nedalo nic dělat.
Bydlet jsme bydlely a byl čas poznávat krásy Budapešti. A že je nádherná, o tom nás nemusela přesvědčovat dlouho. Stačilo pár hodin abych si ji zamilovala. A to i v zimě, kdy jsem necítila jediný prst na noze a bála se sundat si ponožky, abych zjistila jestli vůbec ještě prsty mám.




Prvním místem byl parlament. Který je zkrátka úžasný a nádherný a měly jsme ho kousek od ubytování, takže pohled na něj nás potěšil každý den. Samozřejmě jako správné turistky jsme k němu chtěly co nejblíž. Z jedné strany řeky na druhou jsme se dostaly přes Markétin most (Margit hid).
Parlament
Markétin most (Margit hid)


Nakonec nás překvapilo velmi brzké setmění. Přece jen v zimě se není čemu divit. Proto jsme skočily do nejmenšího tesca, co jsem kdy viděla. Uvařily si, hodily rychlou sprchu a s mírným strachem zavřely oči a spaly.


Druhý den jsme měly naplánováno plno památek, a když jsem se podívala na mé bolavé paty začínala jsem doufat, že to přežiju. Chodily jsme od rána do večera a opravdu nekonečně velký dojem na mě udělal Most svobody, Matyášův chrám a Rybářská bašta. Z ne-památek jsem si nejvíce užila tu nejčokoládovější horkou čokoládu, na kterou jsem v Česku zatím rozhodně nenarazila.


Citadella / Gallértův vrch


Gallertův vrch


Bazilika sv. Štěpána


Most svobody


Matyášův chrám

Budínský hrad

Rybářská bašta

Náměstí hrdinů
Poslední den se pak nesl ve smutném loučení s Budapeští, koupením pár památkových předmětů, vyfocením se s orlem u arény a nasednutím do autobusu, který nás vezl zpět domů.












S láskou lehce zamyšlená
Lena <3

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc Vám děkuji za komentáře :)