neděle 9. července 2017

Martina Bechyňová - Minimalismus

Nevěřím na náhodu. A nevěřím, že kniha minimalismus, kterou napsala Martina Bechyňová, se mi do rukou dostala náhodou, protože myšlenky této knihy miluju, o čemž svědčí i fakt, že jsem ji za půl roku četla už dvakrát a minimálně si ji ještě dvakrát přečtu.



Martina mě dřív ničím nezaujala, ne proto že by dělala nekvalitní blog, jen nejsem úplně fashion milovník a nepotřebuji každý týden nový kousek oblečení. Její blog mi dříve neměl co dát. Za to teď? Teď si myslím, že je to jedna z těch přirozeně inspirujících lidí. I přes to, že se s těmito "inspirujícími" lidmi roztrhl pytel a každá blogerka píše knihu o svém životě, čehož nejsem úplně fanda. Tak po přečtení ukázky knihy jsem na tuhle nezanevřela. Naopak ve mě klíčila myšlenka, že bych ji měla mít. A měla bych ji mít hned.

Kniha ukazuje Martininu filozofii, kdy všeho stačí tak akorát a ve všem by měl být pořádek. Jak v hlavě, tak ve věcech, v bydlení, technologiích, penězích, lidech i lásce. Zároveň je vše protknuto jejím příběhem, příběhem o kterém by kniha opravdu být mohla a nejspíš by to vydalo i na celou sérii.



Ukazuje pravdu. Ukazuje, že jít si za snem je ta správná cesta a občas si rozbijete čumák nebo v polovině ten sen změníte. Ale o tom to je. Je to i o tom, že když teď žijete v pekle, tak v něm nemusíte zůstat. Jen najít odvahu a lásku sám k sobě. Je to o tom se zbavit oblečení a věcí, co nepoužíváte, ale taky lidí, co Vám nic nedávají  a jen berou. Je to o tom, žít správně a ne jen přežívat.

Myšlenka, co stojí za zapamatování? Je výborný mít někoho, na koho se můžete spolehnout, ale ještě výbornější je být natolik samostatná a vyrovnaná bytost, která nevyhledává pomocnou ruku, ale spíš možnosti a způsoby.



Držím se těchto pravidel já? Upřímně? Snažím se. Snažím se být lepší člověk. Méně se bát a více milovat. Snažím se nehromadit věci, ale spíš zážitky. Zkratka se snažím. Uvidíme kam mě má snaha dovede.

Četli jste? Líbí se Vám?

Lena <3

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc Vám děkuji za komentáře :)